در حال بارگذاری
مدیرکل ستاد فرمان امام خراسان شمالی اعلام کرد:

حمایت از پایگاه‌های نوآوری کشاورزی خراسان شمالی

شماره خبر : 130 - https://asreatrak.ir//short/NYKxE

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خراسان شمالی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) طی عقد تفاهم‌نامه‌ای، از پایگاه‌های نوآوری کشاورزی که در استان ایجاد شده‌اند، در سه قالب حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

محمد نبی شکیبایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک اظهار کرد: در آبان ۱۴۰۲ چهار پایگاه نوآوری کشاورزی در شهرستان‌های فاروج، شیروان همچنین روستای بیدک شهرستان بجنورد و منطقه قره میدان شهرستان سملقان ایجاد و راه‌اندازی شده‌اند.

وی گفت: در هر یک از این پایگاه‌های نوآوری اشاره شده ۲۸ رقم بذری فناورانه به‌منظور تحقیق و بررسی نتایج کشت آنها برای معرفی به کشاورزان به‌منظور کشت در عرصه، تحت کاشت قرار گرفته‌اند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در خراسان شمالی تصریح کرد: این پایگاه‌ها، مراکز بسیار مهمی خواهند بود که کشاورزان با مشاهده نتایج این تحقیقات و کاشت این ارقام بذری فناورانه، به این نتیجه برسند که رویکرد خود از کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن و مکانیزه تغییر مسیر دهند.

وی افزود: برگزاری اردوهای جهادی در این پایگاه‌ها به‌منظور ترویج و الگوسازی بسیار مهم است.

شکیبایی در ادامه اظهار کرد: باتوجه‌به اجرای طرح ملی جهش تولید در دیمزارها که طی سه سال اخیر در دستور کار استان‌ها قرار گرفته است، در این راستا، ستاد اجرایی فرمان امام نیز در این زمینه ورود کرده است.

وی گفت: این ستاد طی عقد تفاهم‌نامه‌ها نسبت به حمایت و ایجاد پایگاه‌های نوآوری اقدام کرده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در خراسان شمالی بیان کرد: حمایت‌های این نهاد از این برنامه در قالب اعطای تسهیلات برای خرید ادوات کشاورزی همچنین جذب کارشناسان به‌منظور حضور در پهنه‌های کشاورزی برای آموزش و راهنمایی کشاورزان خواهد بود.

وی افزود: این نهاد همچنین در زمینه خودرویی نیز پشتیبانی خواهد کرد.

شکیبایی عنوان کرد: این حمایت‌ها در خراسان شمالی انجام می‌شود.

انتهای پیام/قهرمانی

0 نظر

ارسال نظرات